Propagujte svou knihu!
Pokud vydáváte svou knihu a přejete si, aby si ji přečetlo co nejvíce lidí, budete se muset zaměřit také na marketing vaší knihy. Bez toho to zkrátka nepůjde. Efektivní knižní marketing bude od vás vyžadovat čas a také úsilí, ale při správném nastavení můžete zvýšit prodej své knihy klidně i o sto procent.
Knižní marketing je specifický, jelikož zahrnuje hodně kontaktu se čtenáři, zákazníky, dalšími lidmi z oboru a také velkou dávku kreativity. Pokud se bojíte, že na tohle nebudete stačit sami, možná by se vám hodila pomoc reklamní agentury.
Podívejte se ale na všeobecné tipy, které vám mohou pomoci s propagací vaší knihy.
Vlastní web
Dnes má vlastní web téměř každá firma, tak proč ne vy? Web se nemusí týkat jen přímo vaší knihy, ale můžete zde například sdílet články nebo témata, která jsou příbuzné s tématem vaší knihy. Můžete tu také pořádat soutěže o vaši knihu a postupně si budovat své fanoušky. Ideální je, pokud ho vytvoříte s dostatečným předstihem před vydáním knihy.
Buďte přítomni na internetu
Internet je v oblasti marketingu mocný nástroj, a pomůže vám i v případě propagace vaší knihy. Propagujte svou knihu, kde jen můžete! Sociální sítě, diskuzní fóra, různé články, weby, blogy. Nestyďte se domluvit si rozhovor nebo se stát hostem podcastu, každá zmínka o vašem díle se cení!
Recenze
Nic nedostane vaši knihu do podvědomí ostatní tolik, jako recenze. K tomu poslouží různé weby, kde je mohou čtenáři umisťovat, například Databáze knih nebo Goodreads. Vytipujte si skupinku těch, kterým zašlete knihu zdarma, jako recenzní výtisk, a oni vám na oplátku napíšou recenzi.
Investujte do obálky
Obálka je to první, co nás na knize zaujme. V tomto ohledu se opravdu nevyplatí šetřit. Najměte si profesionála, který vám pomůže vytvořit lákavou obálku, která bude zároveň přesně vystihovat to, o co ve vaší knize jde.